maartjeheeres.reismee.nl

Goodbye Earl, hello Fiona

Aangezien vele van jullie vast benieuwd zijn met betrekking tot Earl, even een update tot nu toe.

Nadat ons huis dicht was getimmerd hebben we gevraagd hoe gevaarlijk het zou zijn om in ons penthouse te blijven, aangezien we recht aan zee zitten, maar John (onze caretaker) vertelde dat het wel kon. Dus hebben we besloten met zn vieren (Jasper, Marije, Rob & ik) samen in het penthouse te blijven.

Halverwege de avond begon het al wat harder te waaien en ook de zee werd een stuk wilder. Er kwamen enorm hoge golven en de zee stroomde tot aan ons huis! Gelukkig zitten wij helemaal bovenin en was dit dus voor ons niet erg. Op den duur begon het wat te onweren en kreeg de lucht een aparte kleur. Een beetje rood/roze/paars (zie foto's, een absurte kleur!!

Gisteravond na 11 uur ging het straatverbod in en mochten we niet meer naar buiten. Zo tegen 12 uur gingen het er steeds harder aan toe en hebben we ook de schuifduren op het balkon dicht gedaan. Toen zaten we echt op gesloten! We besloten toch maar te gaan slapen en wekker te zetten. Tegen 8 uur zal Earl het dichtste bij zijn. We waren allemaal al eerder wakker en het ging goed tekeer! We kwamen er achter dat het lekte in de woonkamer en dit werd steeds meer. De vloer stond blank, en 't liep mijn kamer zelfs al in. Snel allemaal handdoeken voor m'n deur gelegd.. Op mijn slaapkamer en die van Marije na stond de rest blank (Ja, jaspers kamer ook.. die werd nie vrolijk wakker rond half 12). Op dit moment hebben we al bijna al 't water weggehaald maar het plafond ziet er echt niet al te best uit.

Verder met ons is alles goed. De auto is alleen wel wat beschadigd dus dat is wel balen, gezien we 'm net 2 dagen hebben.. Maar even zien hoe dat af gaat lopen.
Het regent en waait nu nog steeds erg hard en het begint weer te onweren. Dit zal de hele avond nog doorgaan. Het straatverbod is nog van kracht tot morgen 12uur. Dit is best zuur gezien we niet gerekend hadden op zo lang binnen zitten, en we dus hopen dat er morgen een (lokale) supermarkt open is.. Anders word t letterlijk droog brood eten. Morgenvroeg zou ik naar werk (hotel, ook aan zee dus aardig wat schade) en daar helpen, maar dit kan dus ook niet doorgaan.

Grootste drama komt nog, paar uur geleden hebben we gehoord/gezien (Stormpulse.com) dat de volgende orkaan onderweg is: Fiona (hoe zo'n rotnaam is dat!) Het is nog een tropische storm, maja dat was Earl ook alleen hoop ik dat Fiona zich rustig houdt.. Deze lijkt woensdagochtend langs te trekken, dus heel goed in de gaten houden. Vraag me af wat ons dak nog kan 'handlen'

Het heeft wel wat om een keer zo´n orkaan mee te maken, maar 1 is meeeer dan genoeg!

Tot zover de update. Foto´s zal ik er ook zo snel mogelijk even opzetten! Gaan nu eerst gekluisterd een film kijken, gelukkig is het stroom er sinds een paar uur weer op dus hebben internet/stroom!

Xx

Ps. Als dit geen ultieme test voor een stel huisgenoten is...

Happy hurricane: Earl

Hee iedereen,

Van een heerlijk weekend genoten tot nu toe!!

Vrijdagavond een auto gehuurd bij een collega van mij. Bewaker bij HHBH die had een 2e auto die we voor een goedkoop prijsje mochten huren. Dus wij vrijdagavond direct met die auto naar suggy dollar bar gegaan. Niet een heel best gevoel bij in 't begin gezien ie over bultjes schuurde. Je hebt hier in de weg heel veel bulten zodat auto's afremmen & er niet heel hard overheen vliegen. Ze noemen dat hier 'Silent Policeman' Maar die auto is dus laag en kon dat niet goed hebben. Eenmaal gearriveerd bij suggy dollar bar was het in ieder geval drukker dan woensdag.. Alleen er waren duidelijk nog geen NL'se studenten, maar met z'n 4en ook vermaakt! Bij vertrek wouden we de auto starten maar ging ie niet aan.. na 3 x proberen wel maar niet zo'n goed gevoel bij dus! En de vering was echt heel slecht (niet chill gezien al die silent policeman..)
Gisterochtend besloten dat we gewoon net zo'n auto als Rob willen. Die is klein, hilarisch lelijk
Wink
, heel ruim van binnen en kun je werkelijk overal kwijt (gezien er weinig parkeerplekken zijn).

Dus gister eerst boodschappen ingeslagen voor de orkaan (waar ik zo op kom). Daarna direct een auto gehuurd voor een scherpe prijs waardoor we daarna 3 auto's in ons bezit hadden! Door gegaan naar Mullet bay waar heerlijk hoge golven waren (foto's komen zo) dus hele middag gezwommen! Toen heerlijk gegeten op ons balkon. We hebben de auto van m'n collega toen teruggebracht, wat geen probleem was, hij snapte 't ivm de ruimte hier e.d.! Rest van de avond heerlijk gerelaxed.

Nu net een uurtje wakker, iedereen houdt de familie nu up to date via skype (moet ook gebeuren)
Smile
Maar hier beneden wordt de boel al dicht getimmerd, en wij worden straks ook opgesloten. Want die orkaan waar ik het over had, Earl, lijkt vrij gevaarlijk te worden!! Het is al geen tropische storm meer, maar een orkaan ondertussen.. Vannacht komt ie hier vlakbij, morgen tussen 8 am en 8 pm gaat ie over St. Maarten. Dus afwachten of er een straatverbod komt en wat we allemaal kunnen doen vandaag of dat we binnen moeten afwachten! Echt zooo niet fijn dat dit gebeurd nu wij op 't eiland zijn, dikke pech!:S Dus we hopen dat we morgen gewoon aan 't werk kunnen hiero, maar de vooruitzichten lijken freaky!

Zo toch maar even de laundry doen, moet gebeuren! En straks even een frisse duik in de zee, & afwachten.

Ik houd jullie up to date!!

Liefss

Verhuist van waarbenjij.nu naar reismee.nl

Hey!

Afwachtend op de orkaan zit ik een beetje te internetten, en zie ik dat je op reismee.nl 200 foto's kunt plaatsen, en evt. meer. Op waarbenjij.nu kun je maar 10 (!!) foto's plaatsen, dus ik verhuis m'n bestaande verhalen naar hier, en ga hier door!

Ondertussen hebben we hoge golven meegemaakt, normaal is 't water hiervoor vlak. En de lucht kreeg een hele bijzondere kleur. Het waait heerlijk hard dus zitten nu op 't balkon voordat we 24uur opgesloten zitten. M'n kamerraam is zonder planken ervoor, dus denk er nog over m'n bed in de woonkamer te zetten want die is helemaal dichtgetimmert! 't Is wat

Tongue out
De orkaan was eerst een tropische storm, nu al een orkaan en wordt waarsch. Type 2. Hij zal rond 8 am (bij jullie rond 14.00) enkele tientallen kilometers van 't eiland langsrazen.

Hopen dat we internet houden, wel zo fijn als gebruiksmiddel naar de buitenwereld. Water en electriciteit worden namelijk afgesloten Red.

Maar in ieder geval, jullie krijgen nu een paar mailtjes met m'n verhalen, maar die zijn dus al verleden tijd

Xx

Ps. We liepen vandaag over straat en hebben gebeld met een stel locals en iedereen zegt hier serieus tegen elkaar: Happy hurricane! Dus we liepen een winkel uit vanmiddag, zeggen ze: Byee, happy hurricane! Hoe absurt..

Eerste week op sxm

Eeeindelijk internet in t appartement (genaamd Naked Boy Apartment, ja serieus
Wink
) dus zoals beloofd m'n volgende verslag.

Gezien ik mijn eerste weekend volledig met Rob heb doorgebracht (omdat we toch nog met z'n 2tjes waren) verwijs ik jullie daarvoor door naar zijn pagina: robreintsema.waarbenjij.nu. Hij schrijft als sherlock holmes dus is vast wel leuk om te lezen haha!

Mijn eerste werkweekje zit er alweer bijna op! Gaat dan toch wel snel.. Niet 't idee dat ik al 5 werkdagen gehad heb. Ik vind 't leuk op werk, soms leuke en soms minder leuke dingen zoals zaken filen oid maar daar leer ik alles ('t bedrijf & de samenwerkende bedrijven) wel goed door kennen. Kom er al aardig in voor m'n gevoel dus dat is fijn!
Smile
Elke ochtend gaat om 7.47 m'n wekker, dus dat is ook te doen. Heb lange kleding aan op werk en dat is buiten echt drama als ik heen/terugloop! Wat dan wel over het strand is, wel weer chill. Heb maar een nieuwe lange broek erbij gekocht, want de airco is sowieso koud in kantoor dus je kan niet in korte kleding een dag daar doorbrengen.. Elke dag na 't werk nog even een frisse duik in zee als de zon nog een beetje schijnt, heerlijk

't Is wel jammer dat het hier zo vroeg donker is, want als je uit werk komt is de zon zo'n beetje weg en stipt om 7uur is het elke avond direct pikkedonker.. Dus echt veel kun je niet meer doordeweeks na werk, gezien 't 's avonds vrij scary is op straat. In ieder geval geen aanrader..

M'n huisgenoten, Marije & Jasper zijn eergister (Dinsdag) aangekomen, dus dat is leuk, wat meer gezelligheid om me heen int huis. Ohja m'n appartement: Mooi, heel groot, het uitzicht is absurt, er zit niet eens een boulevard voor dus je zit recht op 't strand!
Smile
Als je op 't balkon zit zie je alleen maar zee, niet eens strand! Verder omdat 't een penthouse is, zit je hoog dus waait 't altijd lekker door. Alsnog 't zweet op je hoofd staan, maar een stuk minder dan op andere plekken. Heel chill
Very Happy

Gisteren eerste avond met z'n 4en 's avonds 't nachtleven opgezocht. Werd ons verteld dat het ladiesnight was bij de Suggy Dollar Bar, dus gingen we even kijken! Komen we daar aan, ongeveer 10 mensen aanwezig. Tot zover onze eerste wilde nacht op stap haha! Maar was alsnog gezellig, alleen sadly no free drinks voor Marije & mij.

Er lijkt een orkaan aan te komen (Earl), en hij gaat of net over of net langs het eiland. Iedereen op 't werk houdt 't goed in de gaten, gezien 't hotel recht aan zee staat.. Maar er was een andere orkaan, Danielle, die is net langs het eiland getrokken. Vanmorgen lag de hele boulevard onder het zeewier/schuim van de zee en 't hele strand is verbouwd qua vorm. Die Danielle zat nog redelijk ver van het eiland, en gezien Earl dus er vlak langs gaat zal dat alsnog een groot effect hebben gezien we van die Danielle al iets merken! Heel zuur dus, gezien we recht op 't strand zitten. Want bij die orkaan moeten we dan sowieso vluchten als ie zo lijkt door te gaan (hij zal zondag/maandag langs St. Maarten trekken) Wel echt iets om voor uit te kijken dus..

Morgen laatste werkdagje en dan heerlijk weekend. Zonnen, genieten, chillen & rondrijden! Kijk er alweer naar uit!
Very Happy

Nog geen wilde belevenissen tot nu toe, dus dit was mijn verhaal zo'n beetje wel. Sorry als 't verhaal een beetje chaotisch geschreven is, can't help it haha!

Liefss

Aangekomen en hoe!

Hee iedereen!

Ondertussen ben ik alweer twee dagen op het eiland, maar had de tijd nog niet echt gevonden om een verslag te schrijven! De vlucht was lang maar ging wel goed
Smile
Opgehaald op het vliegveld en direct naar m'n hotel waar ik ga werken gebracht, Holland House Beach Hotel (HHBH). Hier heb ik direct een rondleiding gekregen, en de eerste week mag ik overnachten in het hotel. Ik heb een kamer met uitzicht over het water gekregen, absurt als ik m'n gordijn open doe zie ik cruise schepen, strand en zee! Ik ben net wakker (7.53), dus deze heerlijke ervaring heb ik net nog meegemaakt
Wink

Omdat ik de eerste week in het hotel verblijf als gast, mag ik alles eten en drinken wat ik wil (heel luxe)! Dus ga zo lekker naar de ontbijtzaal (zal ook nog foto's van het hotel plaatsen).
Wat een paradijs...

Eerste avond geprobeerd te komen naar Rob z'n huis, vrij snel achter gekomen dat dat nie teen succes was zonder auto!! Ze hebben hier 's avonds alle honden buiten lopen, en gezien ik bang ben voor honden (kan er helaas niks aan doen) beginnen ze heel hard te grommen e.d. Vind ik maar niks.

Gisteren direct een auto gehuurd, & een simkaart gekocht zodat je helemaal vrij bent hier. Ik dacht dat auto rijden chaotisch zou zijn hier, iedereen gooit hem ervoor als ze willen e.d. maar je rijdt op het hele eiland 30 of 50 dus dat is geen probleem!! Doordat ze sloom rijden wel vaak beetje files maarja. Gisteren voor het eerst heerlijk gezwommen, het blijft je verbazen hoe ongelooflijk blauw deze zee is, zo helder! Direct flink gaan snorkelen dus!
Very Happy
's Avonds gekocht in Rob's huisje (was nog beetje uitvinden en alles haha). Vandaag naar Marigot, dit is de hoofdstad van het franse gedeelte. Ik woon in de hoofdstad van het nederlandse gedeelte, Philipsburg.

En morgen begin ik met werken. Eerst een rustig opstartdagje en dan maandag volledig aan de bak
Wink
Ik ben heel benieuwd, heb er iig veel zin in!! De mensen hier zijn heel erg aardig en informeel. Hele gezellige mensen, dus denk dat 't allemaal wel goed komt! Zolang ik m'n werk maar goed doe

Ik zal nog even foto's plaatsen, maar ben 't kabeltje kwijt dus kan niet zeggen wanneer dat gaat gebeuren!