maartjeheeres.reismee.nl

Eerste week op sxm

Eeeindelijk internet in t appartement (genaamd Naked Boy Apartment, ja serieus
Wink
) dus zoals beloofd m'n volgende verslag.

Gezien ik mijn eerste weekend volledig met Rob heb doorgebracht (omdat we toch nog met z'n 2tjes waren) verwijs ik jullie daarvoor door naar zijn pagina: robreintsema.waarbenjij.nu. Hij schrijft als sherlock holmes dus is vast wel leuk om te lezen haha!
Wink


Mijn eerste werkweekje zit er alweer bijna op! Gaat dan toch wel snel.. Niet 't idee dat ik al 5 werkdagen gehad heb. Ik vind 't leuk op werk, soms leuke en soms minder leuke dingen zoals zaken filen oid maar daar leer ik alles ('t bedrijf & de samenwerkende bedrijven) wel goed door kennen. Kom er al aardig in voor m'n gevoel dus dat is fijn!
Smile
Elke ochtend gaat om 7.47 m'n wekker, dus dat is ook te doen. Heb lange kleding aan op werk en dat is buiten echt drama als ik heen/terugloop! Wat dan wel over het strand is, wel weer chill. Heb maar een nieuwe lange broek erbij gekocht, want de airco is sowieso koud in kantoor dus je kan niet in korte kleding een dag daar doorbrengen.. Elke dag na 't werk nog even een frisse duik in zee als de zon nog een beetje schijnt, heerlijk
Smile


't Is wel jammer dat het hier zo vroeg donker is, want als je uit werk komt is de zon zo'n beetje weg en stipt om 7uur is het elke avond direct pikkedonker.. Dus echt veel kun je niet meer doordeweeks na werk, gezien 't 's avonds vrij scary is op straat. In ieder geval geen aanrader..

M'n huisgenoten, Marije & Jasper zijn eergister (Dinsdag) aangekomen, dus dat is leuk, wat meer gezelligheid om me heen int huis. Ohja m'n appartement: Mooi, heel groot, het uitzicht is absurt, er zit niet eens een boulevard voor dus je zit recht op 't strand!
Smile
Als je op 't balkon zit zie je alleen maar zee, niet eens strand! Verder omdat 't een penthouse is, zit je hoog dus waait 't altijd lekker door. Alsnog 't zweet op je hoofd staan, maar een stuk minder dan op andere plekken. Heel chill
Very Happy


Gisteren eerste avond met z'n 4en 's avonds 't nachtleven opgezocht. Werd ons verteld dat het ladiesnight was bij de Suggy Dollar Bar, dus gingen we even kijken! Komen we daar aan, ongeveer 10 mensen aanwezig. Tot zover onze eerste wilde nacht op stap haha! Maar was alsnog gezellig, alleen sadly no free drinks voor Marije & mij.

Er lijkt een orkaan aan te komen (Earl), en hij gaat of net over of net langs het eiland. Iedereen op 't werk houdt 't goed in de gaten, gezien 't hotel recht aan zee staat.. Maar er was een andere orkaan, Danielle, die is net langs het eiland getrokken. Vanmorgen lag de hele boulevard onder het zeewier/schuim van de zee en 't hele strand is verbouwd qua vorm. Die Danielle zat nog redelijk ver van het eiland, en gezien Earl dus er vlak langs gaat zal dat alsnog een groot effect hebben gezien we van die Danielle al iets merken! Heel zuur dus, gezien we recht op 't strand zitten. Want bij die orkaan moeten we dan sowieso vluchten als ie zo lijkt door te gaan (hij zal zondag/maandag langs St. Maarten trekken) Wel echt iets om voor uit te kijken dus..

Morgen laatste werkdagje en dan heerlijk weekend. Zonnen, genieten, chillen & rondrijden! Kijk er alweer naar uit!
Very Happy


Nog geen wilde belevenissen tot nu toe, dus dit was mijn verhaal zo'n beetje wel. Sorry als 't verhaal een beetje chaotisch geschreven is, can't help it haha!

Liefss

Reacties

Reacties

Mina

Hoi, heb je huisvesting gekregen van het het stagebedrijf of moest je dit zelf regelen? (Wil namelijk bij het hotel gaan solliciteren). Hoop dat je info wilt geven. Groetjes

Maartje

Hey Mina,

De huisvesting heb ik gekregen via mijn hogeschool: Hanzehogeschool Groningen. Je wilt bij het Holland House solliciteren? Zij zullen je het Rama hotel aanraden als huisvesting, goedkoop en onder alle andere studenten! Het stagebedrijf zal geen actie voor je ondernemen verder denk ik, dit gaat normaal via jezelf of via school.
Hopende je zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Groetjes

Marit

Hoi Maartje!
Ik ga in februari misschien met een klasgenootje ook naar Sint Maarten (wij zitten ook op de Hanze), maar ik vroeg me af wat het appartement je gekost heeft per maand en hoeveel mensen er in kunnen? En moet ze zelf mensen er bij zoeken of regelt de Hanze dit?
Groetjes

Maartje

He Marit,

Het stageburaeu kwam met twee andere studenten voor in het appartement (totaal dus 3) waarmee ik het toen samen verder geregeld heb via de mail/telefoon met de huisbaas op sxm. Het koste ons samen, in 2010 dus, $1500 ongeveer inclusief gas water licht wat soms verschilde.

X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!