maartjeheeres.reismee.nl

Update of my life

Hee verre vrienden!

Mijn update heeft heel lang op zich laten wachten. Maar ik heb hier een goede reden voor.

Ik had eigenlijk alleen maar niet-leuk nieuws en dat is natuurlijk niet leuk om over te schrijven, en voor de rest gebeurde er weinig! Alles is nog niet volledig klaar nu qua gezeur, maar ik kan jullie natuurlijk niet nog langer laten wachten!;)

Zoals jullie in m’n laatste fotoverslag gelezen hebben, heb ik een week met ontstoken amandelen op bed gelegen. De zondag voordat ik ziek werd (24 oktober), wou ik met Rob en een vriendin, Els, het water op! Het zonnetje scheen heerlijk dus we gingen brainstormen. Uiteindelijk kwamen we bij de buurman uit die bootjes naast z’n huis heeft liggen op ‘t strand. We mochten zonder problemen een bootje van ‘m lenen, ong. 2.5 meter lang en met 2 peddels werden we ‘t water opgeduwd! ‘t Bootje was niet groot en heel wankel maar we waren enthousiast, hop dat water op! Na een tijdje waren we een best stuk het water op, waarna er een golf in de boot sloeg. Rob wou de boot uit zodat het bootje niet te zwaar werd, waarna de hele boot omklapte. Ik kon er eerst nog wel om lachen en dacht dat dat bootje zo weer omgekeerd zou zijn. Maar na een tijdje duwen met z’n drieen wou het nog niet, hij zonk alleen maar. Er zat een anker aan vast, en deze was allang naar de bodem gezonken: het was onbegonnen werk. Zodat we niet nog meer energie zouden verliezen, hadden we geen keus dan het bootje te laten zinken en onszelf te gaan redden. We moesten nog een best stuk zwemmen dus we konden de energie wel gebruiken!! We hadden ook een tas bij ons met camera, telefoons, sleutels en alles erin, dus deze moesten we ook zo droog mogelijk zien te houden. Samen met de tas en de peddels gingen we in paniek zo snel mogelijk naar de kant zwemmen. Na ongeveer zo’n 10 minuten zwemmen waren we eindelijk bij de rotskant, waar we erop konden klimmen.

Nog natrillend op onze benen zagen we dat de boot gezonken was. Hierna zijn we naar de buurman gegaan om het op te biechten. Eerst leek het best prima, hij kon ‘m gaan zoeken en zonder problemen optakelen uit ‘t water (zei hij). Dus Rob is een paar dagen later met hem ‘t water op gegaan, maar het water was niet doorzichtig genoeg dus ze kwamen met lege handen terug. Na een week ongeveer begon er bij die man een lampje te branden: De boot boeide hem niet meer, hij zag hier geld in. Dus hij wou dat we de reparatie van een ander bootje gingen betalen, die na ‘berekening’ 900 dollar was. Het bootje (Zie foto’s) was niet meer dan 100 dollar waard dus dit weigerden we. De verzekering dekt ‘t ook niet. Ondertussen is de buurman megawoest en eist hij 600 dollar van ons. Dit weigeren we absoluut, want dit bedrag kan echt niet en daarbij: Hij wil z’n gegevens niet eens aan ons geven.

Aankomende zaterdag gaat een vriendin van ons op die plek duiken, maar met weinig hoop dat we het bootje nog kunnen vinden na ong. 3 weken.. Als ie niet gevonden is, zit er niks anders op dan de buurman iets van geld te geven. Je weet niet waar die buren toe in staat zijn, echt frisse mannetjes zijn het niet! Ik ben bang dat ie met geen bedrag akkoord zal gaan, dus dat de politie er toch echt nog (hopelijk) bij komt.. Al kan hij daar nog woester door worden, en ik moet daar nog wel wonen tot februari!

Verder is er 2 dagen na die enge zondag in mijn en Marije’s huurauto ingebroken. Er is vanalles meegenomen waarna het verhuurbedrijf op een schadebedrag van 1500 dollar uit kwam. Hiervan moeten we 850 eigen risico betalen. Na heel wat mensen erbij te betrekken (m’n baas, advocaten die we kennen enz.) blijkt dat we idd dat eigen risico moeten betalen, terwijl de verhuurmaatschappij ook van zichzelf verzekerd is. Het mooie is dat er meerdere verhuurbedrijven zijn die naar hun eigen huurauto’s gaan (ze weten immers precies waar ze liggen) en dan schade aanbrengen, waarna ze het mooi chargen aan de klant. Maarja, zie dit maar ‘s te bewijzen.

Er gaan heel wat dollarmuntjes van mijn rekening verdwijnen. Ik baal er heel heel erg van want voor dit soort uitgaven heb ik niet gespaard. Afgelopen weken zitten we dus hele tijd dingen te regelen, met name rond dit bootje want ‘t is m’n buurman. Hij spreekt ons aan op straat, staat onder aan de trap te wachten; heel vervelend allemaal!

Om mezelf weer op te peppen, heb ik een onderwater camera gekocht! Nadat ik langs meerdere winkels ben gegaan en overal weer een lager bedrag kon afdingen, heb ik ‘m vrij goedkoop op de kop kunnen tikken! Hartstikke roze van buiten, waterdicht van binnen! Hij maakt hele scherpe foto’s, ook boven water dus ben er heel blij mee! (Zie de foto’s voor het resultaat!)

Afgelopen weken ergens heb ik met Rob een paar Bergen beklommen, een enorme warme klim waarna we heel veel krassen hadden maar: Enorm mooie uitzichten en dus zeer geslaagd! Verder op het strand gelegen en genoten van de zon als die er was. Een week geleden was er weer een tropische storm: Tomas. Hierdoor regende het werkelijk iets van 6 dagen achter elkaar non-stop! Dus de zon is er sinds deze week weer, en dat is dan echt extra genieten! Verder cocktails drinken, uit eten, naar ‘t casino

Mijn afgelopen weekend was heel relaxed, vrijdagavond bij Rob gegeten met de groep en daarna naar ‘t casino. Zaterdag allemaal stranden bezocht, de golven waren zo hoog dat enkele toeristen echt hun tassen/petten alles in de golven zijn verloren (meeste kwam wel weer aanspoelen haha..) Maar ze waren zo hoog, echt heel mooi om te zien! Zaterdagavond was laatste avond voor 1 van onze vrienden hier, Hans, dus zijn we drankje gaan drinken bij het strandbarretje buccaneers. Zondag hebben we Hans & de ouders van Els uitgezwaaid. Toen hebben we allemaal vliegtuigen bij Maho zien landen, erg leuk! St. Maarten staat op de 2e plaats van gevaarlijkste landingsbanen ter wereld, ze vlieg heel laag over je heen. En daarna naar Mullet bay met z’n allen. Heb ik nog een massage gekregen van een vrouw die langsliep die eig. $ 20 kostte maar ik had maar $ 7 dus kreeg ik de massage voor $ 7. Erg lekker, de vrouw smeerde me in met verse aloe vera! ‘s Avonds hadden we meneer Balt & Bremmer (bureau buitenland stage van Hanze) op bezoek bij ons penthouse, deze hadden we uitgenodigd.

Gisteravond heb ik de hele avond met twee vriendinnen op ‘t strand gezeten met een drankje. Dit was heel relaxed, doordeweeks met je voetjes op ‘t strand aan een drankje: vaker doen! Dus voor vanavond staat alweer een wijnavondje op het strand op de planning!

We gaan 4 december met de groep sinterklaas vieren, en 5 december komt sinterklaas serieus aan in Philipsburg met de boot. Echt heel grappig, dat ze dat hier ook vieren!

Over 26 dagen komen m’n ouders & broer deze kant al op, en 2 dagen later Frouwke! De tijd vliegt, maar ik tel ‘t ondertussen stiekem toch een beetje af.. Echt hartstikke leuk dat ze hier komen! Ik heb hier ondertussen nog steeds elke dag (best flinke) hoofdpijn door m’n rotoor, dus bij terugkomst ga ik waarschijnlijk een bepaalde therapie volgen die kan helpen: dit zou super zijn natuurlijk!! Zo zijn jullie weer een beetje up to date over het reilen en zeilen van m’n leventje hier!

Laughing

Veel liefs vanaf hier,

Maartje

Carolien

Hey lieve maartje! Jezuss wat kut zeg, van de inbraak in de auto en het bootje van de buurman. Daar zit je inderdaad niet op te wachten als je lekker daar bent :( Hopelijk wordt het gauw allemaal geregeld en valt het uiteindelijk nog een beetje mee, voor zover dat nog kan.. Wel voorzichtig zijn he! Verder klinkt het allemaal weer heerlijk.. cocktails, voetjes in het zand, zonnetje.. Wat dat betreft heb je het nog steeds goed voor elkaar hoor! ;)
Geniet maar zo veel mogelijk! Voor je t weet ben je weer hier en dan wil je weer terug!
Dikke kus!

Frouwke

Nog 3 weken en 5 dagennnn!
Leuk verhaaltje Maarie!

Chantal

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik bepaalde stukjes eerder heb gelezen ;) Hoop dat er ondanks alles onderling nog wat te regelen valt met die kerel. Liefde!

Laura

Nog maar een paar weken schat nu gaat de tijd snel!!

Dikke kus