maartjeheeres.reismee.nl

Goodbye Earl, hello Fiona

Aangezien vele van jullie vast benieuwd zijn met betrekking tot Earl, even een update tot nu toe.

Nadat ons huis dicht was getimmerd hebben we gevraagd hoe gevaarlijk het zou zijn om in ons penthouse te blijven, aangezien we recht aan zee zitten, maar John (onze caretaker) vertelde dat het wel kon. Dus hebben we besloten met zn vieren (Jasper, Marije, Rob & ik) samen in het penthouse te blijven.

Halverwege de avond begon het al wat harder te waaien en ook de zee werd een stuk wilder. Er kwamen enorm hoge golven en de zee stroomde tot aan ons huis! Gelukkig zitten wij helemaal bovenin en was dit dus voor ons niet erg. Op den duur begon het wat te onweren en kreeg de lucht een aparte kleur. Een beetje rood/roze/paars (zie foto's, een absurte kleur!!

Gisteravond na 11 uur ging het straatverbod in en mochten we niet meer naar buiten. Zo tegen 12 uur gingen het er steeds harder aan toe en hebben we ook de schuifduren op het balkon dicht gedaan. Toen zaten we echt op gesloten! We besloten toch maar te gaan slapen en wekker te zetten. Tegen 8 uur zal Earl het dichtste bij zijn. We waren allemaal al eerder wakker en het ging goed tekeer! We kwamen er achter dat het lekte in de woonkamer en dit werd steeds meer. De vloer stond blank, en 't liep mijn kamer zelfs al in. Snel allemaal handdoeken voor m'n deur gelegd.. Op mijn slaapkamer en die van Marije na stond de rest blank (Ja, jaspers kamer ook.. die werd nie vrolijk wakker rond half 12). Op dit moment hebben we al bijna al 't water weggehaald maar het plafond ziet er echt niet al te best uit.

Verder met ons is alles goed. De auto is alleen wel wat beschadigd dus dat is wel balen, gezien we 'm net 2 dagen hebben.. Maar even zien hoe dat af gaat lopen.
Het regent en waait nu nog steeds erg hard en het begint weer te onweren. Dit zal de hele avond nog doorgaan. Het straatverbod is nog van kracht tot morgen 12uur. Dit is best zuur gezien we niet gerekend hadden op zo lang binnen zitten, en we dus hopen dat er morgen een (lokale) supermarkt open is.. Anders word t letterlijk droog brood eten. Morgenvroeg zou ik naar werk (hotel, ook aan zee dus aardig wat schade) en daar helpen, maar dit kan dus ook niet doorgaan.

Grootste drama komt nog, paar uur geleden hebben we gehoord/gezien (Stormpulse.com) dat de volgende orkaan onderweg is: Fiona (hoe zo'n rotnaam is dat!) Het is nog een tropische storm, maja dat was Earl ook alleen hoop ik dat Fiona zich rustig houdt.. Deze lijkt woensdagochtend langs te trekken, dus heel goed in de gaten houden. Vraag me af wat ons dak nog kan 'handlen'

Het heeft wel wat om een keer zo´n orkaan mee te maken, maar 1 is meeeer dan genoeg!

Tot zover de update. Foto´s zal ik er ook zo snel mogelijk even opzetten! Gaan nu eerst gekluisterd een film kijken, gelukkig is het stroom er sinds een paar uur weer op dus hebben internet/stroom!

Xx

Ps. Als dit geen ultieme test voor een stel huisgenoten is...

bregita

Heey wichiee!
Wat een verhaal! Jullie treffen het wel meteen zeg!
De ''test'' overleeft? haha heb je al foto''s van je penthouse? ik ben echt benieuwd!

En hoe gaat ''t op stage bevalt ''t nog steeds!? ik en ook nog begonnen met stage in het tropische groningen;)!

x

Laura

Hey schat!!
Ga je niet menen, fiona is idd een kutnaam! Hopen dat deze jullie met rust laat.. Wel spannend zeg! Jullie maken nog heel wat mee daar toch wat anders dan het rustige gasselte:P

Dikke kus!

Chantal

Lieverd!

Wat een gedoe, denk je ook op een zonovergoten eiland te komen (is het natuurlijk ook, maar al die regen en stormen zijn ietsje minder). Succes met Fiona!

xxxx