maartjeheeres.reismee.nl

Merry Christmas every one

Hee friends (this time not family),

Dit verhaaltje is alleen gericht is aan the friends!=) Met de reden dat mijn ouders + Matthijs zondag gearriveerd zijn op het eiland, en Frouwke met de Reintsema’tjes dinsdag geland zijn op het tropische paradijsje! Het is momenteel niet heel zonnig, dus voor hun is dat wel fijn om er even in te komen. Al is het alsnog typisch want ik heb ’t gewoon fris ’s avonds terwijl zij ’t dan nog echt warm hebben. Blijkt dat ik ondertussen dus al een echte local ben (en hoe koud krijg ik ’t dan wel niet in februari?!). We hebben al heerlijk in de zee gezwommen met de hele familie, en in een resort in de Whirl Pool met de ladies! To lovely, omdat je blank bent kom je hier elk resort makkelijk in! Komend weekend gaan we naar Saba, de helft met vliegtuig en de helft met de boot! Allebei een uitdaging want de landingsbaan van Saba is de kortste ter wereld, en met de boot gaan we de oceaan over dus de zee is ruig. Ik ben nog welles goed zeeziek, en laat ik nou net met de boot gaan (jullie zullen ’t dus horen haha..)

Mijn leventje hier gaat snel, kerst staat alweer voor de deur wat hier niet te ontwijken is! Het is zo bizar om kerstbomen te zien waarvan de kerstballen in de zon staan te schitteren.. Aan de ene kant hoort sneeuw en kou erbij, maar als ik dan jullie koude verhalen hoor vind ik het ook wel prima om het hier een x mee te maken! Het is zeker een keer wat anders.. Er is wel veel versiering, duidelijk Amerikaans! Ik zal even wat foto’s maken want sommige gebouwen zien er heel mooi uit!! Je krijgt echt de kerstkriebels als je rondrijdt en goed om je heen kijkt. De kerstbomen hier zijn erg duur (Rond de 75 dollar per stuk! Dit is rond de 50 euro..), waardoor niet veel mensen een kerstboom hebben thuis! Wij hebben er 1 goedkoop op de kop kunnen tikken, deze heb ik maandag met mam versierd incl. Lichtjes en kesrtballen die ik mocht lenen van een collega! Een andere collega heeft een houten voet voor me gemaakt waar ie in kon staan: Hele lieve mensen bij ’t Holland House, helpen altijd overal mee! De kerstbomen in ’t holland house heb ik overigens ook opgezet, niks mis mee om je werkdag zo te vertoeven!;)

Hoogseizoen is gisteren begonnen, waarbij er direct 6 cruiseschepen in de haven lagen (normaal is dit 2 en soms 3)! Dus dat wordt een drukte van jewelste op het eiland vanaf nu, ik hoop maar dat het niet te druk wordt. Momenteel liggen er alweer 5 en ’t is nog maar dag 2! De indiers van alle juweliers hebben een enorme smile op hun gezicht, het eiland glunderd van geld!

Afgelopen weken heb ik geen echte pechdingen meegemaakt, wat voor mij een geluk is want mijn pech op dit eiland is eigenlijk wekelijks..;) We hebben het bootje eindelijk afbetaald, waarbij hij alsnog begon te zeiken dat het veelste laat was. Hij heeft het hele bedrag wat ie wou, en dan nog.. Maja daar zijn we dus vanaf! Dus een frisse start voor de laatste 1.5 maand in de Caribbean! Ik heb de dingen gedaan waar we goed in zijn op dit eiland: cocktails, eten, zonnen & zwemmen! En vanaf nu ga ik dat drie weken lang doen met de familie erbij, heerlijk! Het plekje waar ze zitten is echt zo mooi, hier hebben wij 2 jaar geleden ook ‘gewoond’ toen we hier op vakantie waren. Zwembad erbij, schaduw van palmbomen en mooie appartementen. Er wordt gratis een bed voor mij bij gezet waardoor ik daar kan slapen wanneer ik wil! Elke ochtend ga ik nog gewoon werken, zodat ik mijn vakantiedagen over de 3 weken kan verspreiden en zo elke dag om 12uur vakantie heb!=D Gister was het kingdom day op het eiland dus was iedereen vrij. Dit heette eerder Antillian day, om te vieren dat de Antillen onafhankelijk zijn. Maar sinds 10-10-10 bestaan de Nederlandse Antillen niet meer, dus heet het nu kingdom day. Feitelijk gaat het gewoon om een dagje vrij die niemand op wil geven dus, niks mis mee!;)

Mam was dinsdag jarig, en ik heb een typisch stuk st-maartentaart voor haar gekocht: Pineapple upside down! Heel erg lekker.. Morgen is pap jarig en gaan we tapas eten bij een heerlijk strandrestaurantje!

Hoe gaat het met jullie daar in NL? Al lekker veel geschaatst iedereen? Frouwk had een handschoen in haar tas zitten toen ze hier aankwam, en ik keek er echt heel raar naar haha!! Ik ga genieten met de familie aan deze kant vd wereld, met hun winterhuidjees! Al zullen ze me ongetwijfeld inhalen in deze weken gezien ik elke ochtend wel het zonnetje mis.. (A)

Heel veel lieve groetjes!!

Laughing

Reacties

Reacties

Caribean Friend

Ook dit is een prima verhaaltje H! En valt mij nou net het 'hatelijke' woord TYPISCH op;) En zie ik bij je foto's nou serieus die bellen-neus foto staan...?:O
Maar een goed verhaaltje dus, klinkt herkenbaar;)

Linda

Heeeel veel plezier samen met jullie families! =)
Is vast super!

Liefsss!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!