maartjeheeres.reismee.nl

Weer genoeg belevenissen

Heee allemaal!

Hoe gaat ie daar in het herfstige Nederland? Heel apart om iedereen weer over warme kleding shoppen en kachels aan doen te horen, terwijl ik ’t liefst m’n airco aanknal door de warmte terwijl ik jullie verhalen lees/hoor!

Afgelopen week hebben we genoeg meegemaakt. En dat allemaal dankzij de magische woorden van Rob op vrijdagmiddag ‘We maken hier veelste weinig mee..’ Dat had ie beter niet kunnen zeggen! Maargoed, we beginnen waar we gebleven waren.

Woensdag (22 Sept) heb ik voor m’n werk aan een half uurtje baantjes getrokken in de zee, heerlijk. Alleen ’t gevoel al dat je voor ’t werk aan in de zee dobbert, heel fijn. Die avond hadden we een bbq bij vrienden, wat heel gezellig was!
Donderdag zijn we na het werk bij een stel vrienden op bezoek geweest. Deze heren verblijven hier op kosten van de overheid van NL, dus die zaten in een luxe resort inclusief 2 zwembaden en een warm bubbelende jacuzzi. Hier hebben wij onszelf de hele avond verwend, met een hele boel lol!

Vrijdag was het weer weekend en zoals altijd op vrijdag, zijn we uit eten geweest. We hadden een bbq bij de buren, maar hier is Jasper uiteindelijk alleen heen gegaan. Marije, Rob en ik wouden uit eten bij Mama pizza aan de franse kant. Alleen omdat het laag seizoen is, is veel aan de franse kant dicht en zo ook Mama pizza (kwamen we achter nadat we er helemaal heen gereden zijn). Toen hebben we bij Marc’s place gegeten, de spare ribs konden niet malser! Rond 12uur wou Jasper uit, waarna wij 3’tjes hem weggebracht hebben, & toen zijn we naar het resort met die jacuzzi gegaan, waar we een paar heerlijke uurtjes genoten hebben! Terwijl we het resort uitrijden, houdt de bewaker ons aan. Wij denken natuurlijk dat we gepakt zijn, maar hij zegt ‘You have a flet tire!’ Say WHAT man? Dus om 2uur ’s nachts ‘gezellig’ met de bewaker een band lopen verwisselen.

Zaterdag ben ik met Els, Liselotte & Marije naar Marigot gegaan om te winkelen. Eindelijk gevonden wat ik zocht, maar het echte shopgevoel kun je helaas niet hebben op dit eiland! Dat wordt flink inhalen als ik eenmaal terug ben in NL;) Toen we weg gingen kwamen we bij de auto, en we zagen dat de snorkelspullen niet meer in de achterbak lagen + een hempje. We hadden het er net in gestopt, dus helemaal zeker dat het er lag. Dus het was gestolen. Verder is de auto helemaal heel (zelfs de dropjes van Niels & Anouk waren niet gestolen) maar alleen die flipperspullen + een hempje. Wel geluk gehad, maar toch balen want die snorkelspullen zijn echt duur om hier te kopen!
De rest vd middag bij Baie Rouge op het strand gerelaxed. ’s Avonds kwam een hele groep mensen hier bij ons eten. We hebben met z’n allen pizza besteld bij Domino’s (heel groot & heel lekker). Hierna zijn we naar een pool party gegaan die bij het ‘rama hotel’ gegeven werd. Ik had de neiging om de D ervoor te plaatsen.. Het was duidelijk dat de appartementen onderhoud nodig hadden. En er liepen kakkerlakken over je voeten daar buiten, echt heel vies. We waren vergeten drinken mee te nemen (beetje lullig), dus zijn na een tijdje maar weer terug naar huis gegaan. Rest vd avond op ons balkon gechilled.

Zondag was er een touwtrek wedstrijd voor mijn hotel, waar ik al veel mensen over gehoord had. Wij kwamen alleen te vroeg kijken, want toen was er nog niet veel gaande. Het hotel heeft uiteindelijk een prijs gewonnen, dus dat kon ik maandag wel een paar x trots aanhoren haha. We zijn ’s middags naar Dawn beach, franse kant, gegaan (Els, Liselotte, Marije, Rob & ik) waarna we dachten een leuke route terug te nemen. Dit resulteerde in 2 hele stijle bergen, waardoor het wijzertje van Rob z’n auto helemaal in het rood stond. Had ik dat verteld? Rob heeft een eigen auto gekocht, z’n eerste echte eigen auto!;) Maar wij kwamen nog net boven op die bult aan, en dat was maar goed ook want de hele auto begon te roken als een gek!! Wij springen snel die auto uit met z’n allen, borrelt & dik lawaai onder de motorkap en de auto lekte. Een half uur af laten koelen, waarna we hem open maakten. Bleek het ‘koelvloeistof’ (had Rob’s verkoper gewoon water in gedaan) hartstikke aan het koken, en het ging maar niet over. Dus Rob wil de dop eraf halen: gloeiend heet spul spuit een meter hoog uit die auto! We sprongen gelukkig op tijd naar achter, dus niemand heeft zich bezeert. Na een tijdje wat nieuw water erin gedaan, en voorzichtig door gereden. We zaten zo hoog dat we haast de motor niet meer hoefden te gebruiken, maar geluk hebben we zeker gehad daar boven op die berg! ’s Avonds gezellig met z’n allen gegeten, waarbij we besloten hebben dat Rob nooit meer zulke uitspraken mag doen van ons. Als dat geen kleine vloek op ’t weekend gelegd heeft, en op 1 of andere rare manier op de auto..

Gister (maandag 27e) zijn we naar het casino geweest. 10 dollar gratis om mee te spelen & free drinks! Hele avond gespeeld, gezellig & verslavend haha! Ik ging heel goed, maar uiteindelijk geen geld gewonnen. Maar nu heb ik het onder de knie, volgende week sla ik m’n slag hoop ik!;)

Ik voel me ondertussen al wel beter. Nog wel verkouden, maar verder alweer helemaal fit! Ik heb zelfs alweer hardgelopen vandaag , wat echt heerlijk was. De hond van de beneden buren hier, die noemen wij Klaas, is de hele boulevard meegerend. Het lijkt gewoon onze eigen waakhond! Hij zwemt met ons, loopt mee naar het ‘washok’ en gaat dus zelfs mee als je gaat sporten. Hartstikke gezellig!

Tot snel kikkerlandgangers!
Liefss

Ps. Ik heb foto’s van afgelopen week geplaatst op de site, zo hebben jullie een beetje een beeld bij mijn verhalen.

bregita

hahaha wat een story!
maar maa wat me eigenlijk ''t meest verbaasde.. jij bevriend met een hond? en dat na je goofy trauma? RESPECT!:-D

Anouk

Volgens mij vermaak jij je daar wel!;) en gelukkig hebben ze de dropjes (het meest kostbare) in de auto laten liggen..haha

Laura

Dit klinkt als het echte leven;) Wat weer een heerlijk jaloersmakend verhaal!! Terwijl het hier steeds kouder word zitten jullie gewoon nog lekker in eht zonnetje.

Carolien

Pfff, zwemmen in de zee voordat je naar je werk gaat... Ik moet het hele huis door opzoek naar een plu en handschoenen voordat ik naar mn werk fiets! ;) bah! Heerlijk verhaal weer hoor maartje, ik ben echt jaloers!! Fantastische foto's ook.. ik lees/kijk t met veel plezier!
xxx

Inge

Jeeetje wat een pech zeg! En allemaal in 1 weekend.. eng hoor, want Rob allemaal voor elkaar krijgt ;)

xx

Frouwke

Leuk verhaal Maarie! En die foto's zijn ook fantastisch! Klinkt en ziet er allemaal heerlijk uit! En dat terwijl het hier 14 graden is we hard aan de bak moeten voor de studie. Maar je hebt werkpaarden en luxepaarden he haha :P Ik gun het jullie hoor! Ik geniet er van dat je daar zo'n leuke tijd hebt! Maar stiekem kan ik niet wachten tot ik samen met m'n kleine schwester kan zwemmen en chillen. Het komt steeds dichterbij gelukkig :) GENIET!! Liefs! Xx

Chantal

Ik heb met samengeknepen billetjes je verhaaltje gelezen! :) Wat een gedoe en wat ziet het er daar toch heeerlijk uit! xxxx P.S. stuur morgen mail back!

Linda

Maartje! Ik heb nog helemaal niets weer laten horen sinds jullie op St. Maarten zijn! Hoe gaat het daar? Volgens mij hebben jullie het echt naar je zin he? Erg leuk om alle verhalen te lezen en bij te houden, zo blijven we hier een beetje op de hoogte!
Wat een belevenissen ook, leuk allemaal!!
Ik wens jullie nog heeeel veel plezier, voor je het weet is het februari en ben je terug in de winter, haha!

PS. Leuke/mooie foto's allemaal! Heb je die van ons van het afscheidsfeestje ook al op pc? Ben wel benieuwd eigenlijk! ;)

Liefs!

Bertha

Hey Maartje, heb weer genoten van je verhalen. Het was er even niet van gekomen (daar weet je inmiddels alles van). Een beetje jaloers ben ik wel, het lijkt mij een geweldig land. Nog bedankt voor je kaart met zonnestralen. Ze zijn aangekomen, we hebben al een aantal dagen met heel veel zon. Ik wens je nog een goede tijd daar. Liefs uit Gasselte.