maartjeheeres.reismee.nl

Just read it

Hee Peeps,

Aardig lang geleden dat ik een verhaal geschreven heb. De grootste reden hiervoor is dat ik (Tot nu toe) doordeweeks met name gewoon stage loop, en 's avonds niet veel deed! Maar dit verandert al redelijk naarmate de weken vorderen. Ik/we (me & m'n roomies) hebben al aardig wat mensen ontmoet, wat veel gezelligheid met zich meebrengt!

Ik hou een klein dagboekje bij, waarbij ik elke dag in enkele zinnen zet wat ik die dag gedaan heb. Dit is wel aardig handig, gezien de dagen hier werkelijk voorbij vliegen en ik nu al in m'n vijfde (!) werkweek zit. Begin 't werk steeds leuker te vinden, vooral met de mensen is het heel erg leuk! Wacht nog steeds op een zelfstandige opdracht, maar deze verwacht ik in November. Stageverslag is anders ook best moeilijk te schrijven.. Maar ik heb het top naar m'n zin daar!

O.a. heb ik vorige week voor het eerst hard gelopen! Ik dacht dat 't een hel zou worden in deze hitte, maar het viel wonderbaarlijk mee. Ik heb het helaas nog niet weer gedaan, want dat doe je dan toch wel in het licht voor 7 pm, maar elke dag is er wel iets te doen waardoor ik gewoon geen tijd heb om hard te lopen. Wel jammer want je kunt 't heerlijk doen op de boulevard hier.

Vorige week zijn we uit eten gegaan bij Pineapple Pete, zeer goed restaurant met 10% korting voor NL studenten dus helemaal top!

Wink
Daarna naar Suggy Dollar bar gegaan, hier ben ik voor de 2e x op rij op de foto gekomen, en voor de 2e x sta ik in de krant met de foto! Hoe cool is dat. Het zoetsappige stripsterverhaal: Er was een vrouw die net iets te veel op had (tenminste ik hoop dat dat de reden was), waarna ze volledig naakt op de bar ging strippen. Het ene na het andere kledingstuk ging uit, en na elke zwaai werd je minder vrolijk. Maar ze heeft er wel geld mee gemaakt, dus dat doet ze dan wel weer goed haha!

Zaterdag was het triest weer, en zijn we in Philipsburg gebleven, even geshopt en verder vrij weinig! Zondag hebben we nog wat NL'ers bij toeval ontmoet & daarna naar Mullet bay gegaan met studenten die we van de vorige week kenden, zeer gezellig!

Afgelopen dinsdag kwamen er onverwachts 3 cruiseschepen ipv 1 in Philipsburg. Dit was omdat de schepen moesten uitwijken voor de orkaan Igor. Dus heel Philipsburg werd afgezet, wat een drukte.. Het Holland House zat overvol. Mensen van het management werden ook in de keuken geplaatst e.d. En dan te bedenken dat er in december 8 cruiseschepen op 1 dag liggen, al die duidelijk-toerist-Amerikanen: Vreselijk!

Afgelopen week waren hier de verkiezingen. Dat gaat heel anders dan in NL. Elke partij heeft z'n eigen lied die grijs gedraaid wordt op de radio, werkelijk overa posters, stickers & veel mensen hebben een shirt aan van een partij. Niet alleen op de stem-dag, maar ook de hele week ervoor. Het is hiet eigenlijk 1 groot feest, de dagen ervoor was op elk plein ook een partij die bier/eten & alles uitdeelde. Heel bijzonder! Uiteindelijk heeft National Alliance gewonnen, maar 2 andere partijen zijn samen gegaan, zodat National Alliance niet meer kan regeren. Dus de boel ligt nu alsnog over hoop hier! Aparte boel haha

Vrijdag zijn we met z'n viertjes uit eten geweest. We kregen een utinodiging op facebook dat er afgelopen vrijdagavond een feest was bij ene 'sander'. We kenden die hele student niet, maar alleen maar leuk natuurlijk! Dus wij met een groep heen. Komen we daar aan, als dat geen studentenhuis is. 10 jongens, 1 meisje, 4 slaapkamers, 3 badkamers. & Het effect van 10 jongens in 1 huis viel te zien zeg maar;) Maar een hartstikke geslaagd feest, was zeer gezellig!

Zaterdag waren we allemaal (behalve marije de bob) niet de fitste, dus weinig keus dan thuis maar voor 't huis in de zee te dobberen, int zonnetje te liggen en uit te brakken (niet bepaald een straf op een plek als dit zoals je hoort).

Zondag weer fris en fruitig, alleen het weer werkt hier op 1 of andere manier niet mee. Doordeweeks is het perfect zonnig en droog, maar elk weekend regent het en/of is de zon weg. Zondag zijn we naar het eilandje Ile Pinel geweest, heel mooi onbewoond paradijsje! Het weer liet ons vrij snel in de steek, we hebben eigenlijk de dag doorgebracht zonder zon. Maar wel genoten van een cocktailtje en lekker snorkelen. 's Avonds met een hele groep hier op 't balkon gezeten! We zitten hier graag, gezien we aardig trots zijn op ons Penthouse!;) Veel studenten hier hebben geen airco (niet te doen om te slapen zonder airco..), slapen met meerdere personen op 1 kamer en hebben wel 10 kakkerlakken op een dag. Wij hebben ze ook wel, maar absoluut niet veel! En het waait hier altijd wel door, dus op 't balkon is het 's avonds perfect te doen.

Gister zijn Rob & Jasper naar het casino geweest, gratis 10 dollar & free drinks! Ik voelde me niet top, dus ben helaas niet mee geweest. Maar Rob heeft goede winst gemaakt. Ik ben flink verkouden! Vrij zuur want daar kom je hier moeilijk vanaf, gezien ik elke dag de airco in en uit stap, continu! Dus heb een soort van thee drankje gekregen, en hopen dat 't helpt want zit helemaal vol.

Je kunt hier niet zomaar een dagje thuis blijven, je moet op de dag dat je je ziek meldt naar de dokter voor bewijs. Dit vind ik teveel gedoe & ook zo drastisch dus ik zet maar gewoon door, hopen dat 't wegebt. Wel neem ik nu tijdelijk het echte antilliaanse werktempo aan dus..

Wink

Morgen gaan we met een hele groep gezellig bbq'en. Aankomend weekend ga ik naar de franse kant, hopen dat ik daar een beetje leuk kan shoppen! Ik dacht dat je hier wel veel zou kopen, maar de kwaliteit van de kleding valt echt tegen hier. En ik heb te weinig werkkleding gezien ik niet wist dat het zo koud zou zijn op werk (airco op 16 graden). Je moet elke dag een lange broek aan, en ik heb niet genoeg lange broeken mee, want je denkt niet aan kou bij de Caribbean!

Ik zal de volgende keer niet zo lang meer op me laten wachten, want door zo'n lang uitgerekt verhaal kan ik niet teveel ingaan op detail! Dat is natuurlijk wel jammer:)

Liefss!

Frouwke

In de zee dobberen voor je penthouse klinkt heeeeerlijk! Kan niet wachten! Xx

Vera

Wat weer een leuk verhaal Maa! volgens mij vermaak jij je prima daar:D
xx

bregita

Wat weeer leuk verhaaltje:-)
Succes met je verkoudheid en stage!
xxx

Marianne

Leuk om weer wat van je te lezen! Was idd al weer even geleden, ben blij dat jullie het er erg naar jullie zin hebben:) De orkanen zijn dus niet meer dichtbij gekomen?

Liefs

Jett

Haha dat van de weekenden slecht en doordeweeks mooi weer is echt zo he :| Dat is ongeloofelijk maar het lijkt elke week weer zo te zijn bah!
succes met je verkoudheid :)

Carolien

Hey Maartje, fijn dat je het zo naar je zin hebt! Hier draait ook alles prima door. Pas personeelsuitje gehad,..... was ook gezellig.
Groetjes, Carolien, Dries en de kids!

Inge

Was jij niet stiekem die vrouw op de bar? ;)
Beterschap!!
xx